2012年7月13日金曜日

[歌詞] Terrible Lie (Nine Inch Nails)


Hey God, why are you doing this to me?
Am I not living up to what I'm supposed to be?
Why am I seething with this animosity?
Hey God, I think you owe me a great big apology
なあ、神様。どうしてこんな事をするんだ?
俺は自分に見合った暮らしをしているのか?
どうして俺は憎悪で沸き返っているのか?
なあ、神様。お前は俺に謝らなくちゃいけない。
Terrible lie
Terrible lie
Terrible lie
Terrible lie
ひどい嘘だ。
ひどい嘘だ。
ひどい嘘だ。
ひどい嘘だ。
Hey God, I really don't know what you mean
seems like salvation comes only in our dreams
I feel my hatred grow all the more extreme
hey God, can this world really be as sad as it seems?
なあ、神様。お前が何を言いたいのかわからない。
救いは夢の中でしかやってこないみたいだ。
憎しみが限界を超えそうなのがわかる。
なあ、神様。この世界はこんなにも悲しくなれるのか?
Terrible lie
Terrible lie
Terrible lie
Terrible lie
ひどい嘘だ。
ひどい嘘だ。
ひどい嘘だ。
ひどい嘘だ。
Don't take it away from me, I need you to hold on to
Don't take it away from me, I need you to hold on to
Don't take it away from me, I need you to hold on to
Don't take it away from me, I need someone to hold on to
Don't tear it away from me, I need you to hold on to
Don't tear it away from me, I need someone to hold on to
Don't tear it away from me, I need you to hold on to
Don't tear it... don't tear it... don't take it, don't take it, don't...
俺からそれを奪わないでくれ。手を離さないでくれ。
俺からそれを奪わないでくれ。手を離さないでくれ。
俺からそれを奪わないでくれ。手を離さないでくれ。
俺からそれを奪わないでくれ。誰でもいいから手を貸してくれ。
俺からそれを取り去らないでくれ。手を離さないでくれ。
俺からそれを取り去らないでくれ。誰でもいいから手を貸してくれ。
俺からそれを取り去らないでくれ。手を離さないでくれ。
それを…それを…それを奪わないでくれ。
Hey God, there's nothing left for me to hide.
I lost my ignorance, security and pride.
I'm all alone in a world you must despise.
Hey God, I believed the promises, your promises and lies
なあ、神様。もう隠す事はなにもない。
もう知ってしまった今は、安全も自信もなくしてしまった。
あんたが見下すような世界で一人きりだ。
なあ、神様。俺は約束を、あんたの約束と嘘を信じていたんだ。
Terrible lie
Terrible lie
Terrible lie
Terrible lie
ひどい嘘だ。
ひどい嘘だ。
ひどい嘘だ。
ひどい嘘だ。
You made me throw it all away
My morals left to decay (terrible lie)
How many you betray
You've taken everything (terrible lie)
My head is filled with disease
My skin is begging you, please (terrible lie)
I'm on my hands and knees
I want so much to believe
お前はすべてを俺に投げ出すよう強いた。
残された俺の道徳心は薄れていく。
何度裏切る気だ。
もうすべて持っていったろう。
俺の頭は病んでいる。
俺の皮膚はお前に施しを請いている。
四つん這いになりながら。
信じられるものが欲しい。
Don't take it away from me
I need someone to hold on to
Don't take it away from me
I need someone to hold on to
それを奪わないでくれ。
俺には誰か手を握っていてくれる人が必要なんだ。
それを奪わないでくれ。
俺には誰か手を握っていてくれる人が必要なんだ。
i give you everything. 
my sweet everything 
hey God, i really don't know who i am. 
in this world of piss
俺はお前にすべてを渡そう。
大事な物すべてを。
なあ、神様。俺は自分が何なのかわからない。
このくそったれの世界で。

Nine Inch Nails (1988- )
Nine Inch Nails(ナイン・インチ・ネイルズ)初期の代表曲のTerrible Lie(ひどい嘘)です。NINの曲全体に言える事なんですが、固有名詞が一切でてこないので、何の事を歌ってるのかひどく曖昧と言えば曖昧です。もちろんこの歌の「俺」(=トレント・レズナー?)がひどく怒っている事はわかるのですが、そもそもなんで怒っているのかわからない訳です。

トレントの個人的な恨みつらみととるのが一般的なのかもしれませんが、個人的にはこの歌のベースになっているのは、旧約聖書のヨブ紀だと感じています。





0 件のコメント:

コメントを投稿